Életmód

Kiderült, mikor nyit a szuperolcsó orosz boltlánc hazánkban. Olyan árak lesznek nyitáskor, hogy lehidaltam:

A MERE nevű orosz diszkontlánc 2024-ben nyitja meg első magyarországi üzletét Budapesten, célkitűzése pedig rendkívül ambiciózus: három éven belül 200 bolt megnyitását tervezi az országban, amellyel 700 millió eurós éves forgalmat remél elérni.

Az első bolt a XV. kerületben, a Szentmihályi úton kap helyet, és a lánc további helyszíneken, például Szegeden és Vácon is szeretne terjeszkedni.

A MERE egyik legnagyobb vonzereje az alacsony árazás, amely akár 20%-kal olcsóbb lehet, mint a versenytársaké. A termékek listájából kiemelkedik például az 1 kilogrammos liszt 150 forintos, a literes étolaj 500 forintos és a tízes tojás 450 forintos ára, amelyek az előzetes becslések szerint kedvezőbbek a jelenlegi piaci átlagoknál.

A cég ezt az árelőnyt úgy éri el, hogy közvetlenül a gyártóktól vásárol, ezzel minimalizálva a közvetítői költségeket. Az egyszerű bolti kialakítás – a termékek dobozokból és raklapokról kerülnek az üzletekbe – tovább csökkenti az üzemeltetési költségeket.

Az orosz diszkontlánc Nyugat-Európában komoly kihívásokkal szembesült az orosz–ukrán háború okozta szankciók és ellátási problémák miatt. Emiatt több országban, például Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban is be kellett zárniuk üzleteiket. Újabban Belgiumban MyPrice néven próbálkoznak újra, és a magyar piacra való belépés is a folytatódó terjeszkedés jele.

A MERE üzleti modellje, amely egyszerű kialakításon és alacsony árakon alapul, hasonló az ALDI és a Lidl diszkontláncok stratégiájához, de még versenyképesebb árakat kínál.

Elsősorban saját márkás termékekkel lesznek jelen, és körülbelül 1500-féle árucikkel várják majd a vásárlókat, akik számára ez új választási lehetőséget jelenthet a hazai élelmiszerpiacon.

A MERE magyarországi belépése jelentős versenyt támaszthat a már jól ismert diszkontláncoknak, miközben új árérzékeny vásárlóréteget céloz meg. A vásárlók számára izgalmas lehetőséget kínálhat az alacsonyabb árakkal, bár a puritán üzleti modellje miatt kényelmetlenségekkel is számolni kell majd. Az új szereplő megjelenése várhatóan sok figyelmet kap, és Magyarországon különösen nagy érdeklődés övezi majd, hogy mennyire képes megvetni a lábát ezen a gyorsan változó piacon.

A boltlánccal nem állunk a kapcsolatban, a fentiek információs célt szolgálnak.