8 gyakorlat, amely több zsírt éget el, mint a futás

Aki fogyni szeretne, annak a futás az első olyan edzésforma, amely eszébe jut. Határozottan kijelenthetjük, hogy ez egy hatékony módszer erre: egy 70 kg-os ember, ha 30 percig 8 km/h sebességgel fut, nagyjából 298 kalóriát kell elégetnie. Vannak azonban, akiket nem nagyon érdekel a futás. Talán azért, mert megterheli a térdüket és az ízületeiket, vagy talán csak unalmasnak tartják.

Találtunk néhány olyan gyakorlatot, amelyek több zsírt égethetnek el, mint a futás. Nézd meg a végén a bónusz „gyakorlatunkat” is.

1. Ugrókötél – 372 kalória

Ez nem csak egy népszerű gyermekjáték, de sok sportoló gyakori edzése is. Az ugrókötelezés nagyszerű kardió gyakorlat lehet – amellett, hogy segít a koordinációban és az időzítésben. Mivel többféleképpen is elvégezhető, bárki előállhat saját „trükkjeivel”, hogy kipróbálja ezt a gyakorlatot.

2. Úszás (krallozás) – 409 kalória

Az úszás remek lehetőség néhány kalória elégetésére és számos betegség egyidejű megelőzésére. Ez egy hatékony módszer a cukorbetegség, a stroke és a szívelégtelenség egyéb formáinak elkerülésére. Emellett segít az izmok erősítésében, de azzal az előnnyel, hogy egyáltalán nem terheli a térdet vagy a csípőt.

3. Sziklamászás – 409 kalória

Itt van egy izgalmas és szórakoztató mód néhány kalória elégetésére. A sziklamászás nagyjából az egész test izmait megmozgatja, és előnyei még a mentális egészségedben is érezhetők, mivel növeli az összpontosítást és az énhatékonyságot.

4. Kerékpározás – 614 kalória

A kerékpározással elért kalóriavesztés, akárcsak a futásnál, nagyban kapcsolódik az edzés intenzitásához. Néhány szakaszos sprint hozzáadása szintén hatékony lehet. A biciklizésre számos jó ok van. Amellett, hogy jó edzés, előnyökkel jár az izmok és a szív számára, és egy kényelmes, környezetbarát közlekedési mód.

Hirdetés

5. Step aerobik – 372 kalória

Az aerobik az edzőtermek egyik legvonzóbb tevékenysége, amelyet általában hangulatjavító, középtempós zene kísér. Ez a gyakorlat nemcsak a zsírégetésben, hanem a szív- és érrendszeri egészség javításában is jó. Mivel a step aerobik nem terheli az ízületeket, ez egy jó edzésforma, amelyet osteopeniában (csontritkulást megelőző állapot) vagy osteoporosisban (csontritkulás) szenvedők végezhetnek.

6. Elliptikus tréner – 335 kalória

Hirdetés

Az elliptikus gépek jó módot nyújtanak az egész test edzésére. Az alsó testet (vádli, combok, farizmok) és a felsőtestet (karok, hát és mellizom) is formálja. Alacsony rázkódás hatású gyakorlatként jó lehetőség azoknak a nőknek, akik a terhesség után szeretnének formába lendülni.

7. Négyütemű fekvőtámasz – 316 kalória

Ez talán az egyik legdinamikusabb olyan tornagyakorlat, ahol a saját testedet használod a munka elvégzéséhez, minimális felszereléssel vagy úgy, hogy egyáltalán nincs felszerelés a segítségedre. A négyütemű fekvőtámasz az egész testet átfogó izomreakciót hoz létre, így az intenzitástól függően percenként akár 10 kalóriát is elveszíthetsz.

8. Kézilabda – 446 kalória

Hirdetés

A sport, több mint versenyjáték, remek edzés is. Különösen ez a játék egyike azoknak, amelyek a legtöbb kalóriát égetik el, mivel a játékosok a meccs alatt folyamatosan mozognak.

Bónusz: Játék a gyerekekkel – 372 kalória (1 óra)

Így van, a fogyáshoz nem feltétlenül kell fitnesz-őrültté válnunk. Egy óra játékos idő a gyerekeiddel elég lehet ahhoz, hogy elég kalóriát égess el. A kisgyermekes anyák, akiknek nincs idejük edzőterembe járni, bizonyára örömmel értesülnek erről.

Hirdetés

Megjegyzés: Az ebben a cikkben említett értékek egy kb. 70 kg súlyú ember átlagos kalóriaveszteségét veszik figyelembe, ha az említett gyakorlatokat 30 percig végzik, kivéve, ha azt másként jegyezték meg.

Szeretsz futni? Mikor szeretsz edzeni – reggel vagy este? Miért?